ש22112014

עידכון אחרון 07:55:16 PM

ערב דיון משפטי טלקאר תובעת את סמל"ת בגין ריגול תעשייתי

kia-logo1
אוטוניוז 04.07.2013 - ביום ראשון הקרוב יימשך בבית המשפט הדיון המשפטי בתביעה שהגישה קבוצת סמל"ת (פיאט, לנצ'יה, אלפא רומיאו), בבעלותו מיכאל לוי נגד קבוצת טלקאר (קיה, סאנגיונג), שבבעלות משפחת אונגר, לפיצויים בסך של 156 מיליון שקל. סמל"ת תובעת פיצויים בטענה שטלקאר פעלה באופן לא חוקי כאשר הצליחה להשיג את הזכיון הבלעדי לשיווק מותג קיה בישראל, שהוחזק במשך כ-10 שנים ע"י ק.מ.י שהיתה בבעלות סמל"ת. אין ספק שזה עומד להיות קרב מרתק שיחשוף במעט את המתרחש בעולם החשאי של יבוא רכב לישראל.
טלקאר תובעת
הבוקר הגישה טלקאר לבית המשפט המחוזי תביעה בסך של 5 מיליון שקל נגד מיכאל לוי, ובנו אחיעד, בטענה של ריגול תעשייתי במה שהחברה מכנה "במאמץ לאסוף 'ראיות' לצורך תביעת סרק נקמנית." לדברי דובר סמל"ת מדובר רק בשיטת ה"הגנה היא ההתקפה הטובה ביותר" וש"אונגר, המרגיש את העניבה מתהדקת סביב צווארו" ולכן בחר ליצור "ספין" ערב הדיון. סמל"ת הגישה את התביעה כבר בסוף 2008 נגד טלקאר מוטורס, קיה מוטורס, ריי מוטורס ורמי אונגר. במאי 2009 נמחקה קיה מוטורס מהתביעה בטענה שאפשר לתבוע אותה רק בקוריאה. סמל"ת, שייבאה את קיה מאז 1995, טענה שהיא השקיעה כ-126 מיליון שקל בהקמת תשתית אנושית ופיזית לשיווק מכוניות קיה והקימה 11 סוכנויות, 20 מוסכים מורשים ו-10 אולמות תצוגה, בנוסף לשיווק ופרסום. הזכיון נלקח ממנה כאשר פג תוקף החוזה ומבלי שהיא תקבל כל פיצוי.

נקודת זמן קריטית בהתפתחות קיה
טלקאר השיגה את הזכיון להפצת מכוניות קיה בנקודת זמן קריטית, בדיוק כאשר המותג הקוריאני נמצא בתהליך שדרוג דגמיו, תחת הנהגתו של המעצב הגרמני פטר שרייר (Peter Schreyer). בשנים האחרונות זינקו מכירות קיה בישראל ומפלח שוק של 1.1 אחוזים ומקום 18 בדירוג המותגים בשנת 2007, השנה המלאה האחרונה בהפצת קבוצת סמל"ת, השיגה הקבוצה פלח שוק של 9.6 אחוזים ומכירות של 19,226 יחידות ב-2012. וזה שווה מיליארדי שקלים. לפי DUNS הכנסות טלקאר עמדו ב-2012 על 1.7 מיליארד שקל והיא העסיקה 170 עובדים.